Last days of Mèxico. - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Manon Graaf - WaarBenJij.nu Last days of Mèxico. - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Manon Graaf - WaarBenJij.nu

Last days of Mèxico.

Door: M. de Graaf.

Blijf op de hoogte en volg Manon

01 Januari 2014 | Mexico, Mexico-stad

Na al een lange tijd thuis te zijn kwam ik wat aantekeningen tegen van mijn avontuur in Mexico en omdat er nooit genoeg geschreven kan worden omdat een mens nou eenmaal niet alles kan onthouden, wil ik mijn verhaal toch graag een afsluiter geven dus bij deze.

Twee weken chaos. De tentamen periode kwam eraan en ik moest en zou al mijn vakken goed afsluiten.
Ik ben al langer dan 4 maanden het uiterste uit mezelf aan het halen.

Nooit kunnen weten dat Spaanstalig studeren zo moeilijk was. Een uitdaging daar houd ik wel van en die ga ik zeker niet uit de weg maar dit was toch wel erg veel stressen en opletten. Ik heb vanaf dag één mijn best gedaan op school. In het begin verstond ik dan ook nog geen 40 procent van alle lessen. Het Spaans was totaal anders dan dat ik geleerd had op de Hogeschool. (lees accent, snelheid van het praten en een andere woordenschat) het heeft toch dik twee maanden geduurd voordat ik niet meer afdwaalde in gedachten en alle lessen redelijk kon bijhouden.

Ik volgde 6 vakken, eigenlijk 7, eentje als buffer voor als er iets fout zou gaan. De vakken waren leiderschap, marketing, geschiedenis van Marketing, productmarketing, Spaans intermedio, Spaans avanzado.

Na veel bloed, zweet en tranen en woordenboeken die hand in hand gingen met blikjes redbull heb ik dan eindelijk mijn vakken afgerond!
Wat de eerste maand mij krokodillen tranen liet huilen gaf me nu een glimlach van oor tot oor!. De uitslag van de cijfers die volgden had ik ook absoluut nooit van kunnen dromen of überhaupt verwacht dat ik zulke hoger cijfers zou halen (SPAANSTALIG).

Mijn studietijd zat er officieel op en ik heb dan eindelijk de welverdiende vakantie geboekt

een aantal weken voor de tentamenperiode ben ik er vandoor gegaan. (natuurlijk niet stiekem ik had een aantal dagen vrij omdat je moest leren voor je tentamens) Omdat ik mezelf al goed had voorbereid en netjes een schema had gemaakt met wat ik wanneer moest leren ben ik toch op vakantie gegaan. Ik moest even weg en ontspannen. De bestemming?
Playa del Carmen! en wat heb ik me daar vermaakt. gezellig bij een klasgenootje op bezoek gegaan en een weekje al het leuks van Playa opgezocht. Erg toeristisch was het wel en een totaal andere wereld dan waar ik 5 maanden in had gezeten.
We zijn wezen stappen, snorkelen, tempels bezocht en vooral veel uit eten geweest en op het strand relaxed.
Mexico is zo veelzijdig!

Nu kwam dus mijn tweede vakantie. Ik ging samen met mijn vriend.
(een hele leuke spontane jongen ontmoet op de universiteit. Het klikte en zijn daarna eigenlijk altijd wel samen geweest. Nu het eindelijk vakantie was en ik niet heel lang meer had voordat ik toch echt terug moest naar mijn ''kleine Nederland'' besloten we om samen te gaan reizen)

Schitterende reis gemaakt, wel te verstaan een busreis. Als student krijg je hier in de vakantie periode 50% korting op je buskaartje. Heel Mexico doorreizen was ineens veel dichterbij dan gedacht.

We begonnen vanuit Tepotzolán, zijn geboorte stad. Ik ben absoluut niet gelovig maar het kerkje wat in zijn dorpje staat is het meest mooiste en schattigste kerkje wat ik heb gezien. (ook al is de Duomo in Italië ook heel indrukwekkend) Ik heb wat met kerken en deze had van binnen een altaar volledig bedekt met goud. Er was een geweldige binnentuin met grote bomen en grote gangen. Het gaf iets magisch om daar te wandelen.

We hebben heel veel gezien, veel mensen ontmoet, de toerist uitgehangen, veel gegeten en veel ruzie gemaakt. (cultuur verschillen)
Ook veel geslapen in de bus (want je kan veel zien maar het kost veel tijd en de bussen zijn soms heel klein en de wegen in Mexico zijn niet zo goed haha)

We hebben 5 dagen vastgezeten in San Cristobal de las Casas (super mooi maar ijskoud) omdat we niet goed op de bus tijden hadden gelet.
Ook daar was weer een hele mooie kerk, we dachten dat San Cristobal klein was maar als je eenmaal aan de wandel gaat bleek dat het zo veel groter is dan we hadden verwacht. Bij de kerk moesten we een hele hoge brede trap op en je hebt dan een mooi uitzicht op de typische straatjes.

Ondanks het reis gezelschap, wat soms helemaal het einde was en soms een hel. Toch heb ik me zeer goed vermaakt en staat er nog zoveel op mijn lijstje voor Mexico. (tip als je elkaar nog niet lang genoeg kent, ga niet samen op reis haha, vooral niet als je beide koppig bent).

Wat ik tot nu toe heb gezien:
Oaxaca
San Cristobal de las Casas
Guanajato
Acapulco
Cancun
Playa del Carmen
Merida
Guadalajara
Mexico city (gewoond)
Grutas de Tolantongo, Hidalgo
Chichen Itza

Ik weet zeker dat ik er een paar ben vergeten maar weet de namen gewoon echt niet meer :P.








Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Mexico, Mexico-stad

kleine stapjes, grote avonturen

Dit zal waarschijnlijk niet mijn beste stemming zijn waarin ik nu schrijf maar we gaan het erop wagen.

Aanstaande maandag ben ik al precies een maand in México.
en ook al ben ik niet met de trip van dit weekend meegegaan, ik heb het prima naar mijn zin.
Vele feestjes en leuke uitjes ben ik alweer verder.
Mijn eerste week school zit erop en toen kwam de realiteit toch even bruut binnen vallen. Mijn Spaans is absoluut niet van een waardig niveau en dan te bedenken dat al mijn lessen in het Spaans is.
Omdat ik toch graag iets wil begrijpen van de lessen die ik heb, heb ik één vak in het Engels gekozen en dat is toch wel een leuk lichtpuntje in mijn week. Ook al heb ik het super naar mijn zin op school en zijn de lessen interessant (althans wat ik ervan versta), het is lastig.

Het is wennen dat ik voor het eerst een taal niet totaal onder controle heb. Dat ik niet alles kan begrijpen frustreert me toch bijzonder veel.

Alle klasgenootjes zeggen dat ik er over twee maandjes om kan lachen dus hier houden we aan vast. En de frustratie ben ik gelukkig aan het omzetten in het echt willen leren van de taal.

We hebben een leuke groep van veel verschillende culturen en alhoewel 60 procent van de groep frans is, is er genoeg diversiteit.

Er staan al aardig wat tripjes in de rij, wachtend om beleefd te worden.
Zo is er een all-inclusive weekend in Acapulco en een week naar Cuba in december en zo nog vele weekenden waar nog weken over gepraat gaat worden.

Mijn reizen voor na mijn studie hier heb ik nog niet echt gepland en eerlijk gezegd heb ik het nu veel te druk met school om hier echt aandacht aan te besteden.

zo moet ik aanstaande maandag mijn eerste presentatie geven in het Spaans over mijn rolmodel en een filmpje kijken waarbij we vragen moeten beantwoorden. Het wordt weer een drukke week waar ik toch een klein beetje tegenaan hik want ook al doe ik mijn uiterste best er zijn genoeg studenten in de klas die zien dat ik er af en toe echt geen hout van snap wat er gezegd wordt. Gelukkig is er hulp aangeboden en pak ik dit met beide handen aan. Zeker nu we ook projectgroepjes hebben en niet iedereen goed Engels kan.

Het wordt en is een grote uitdaging maar ik zou mezelf niet zijn als we dit gewoon open-minded aan gaan pakken.
Even though the road will be difficult, walk it with a smile on your face, like no one can handle our pace. Like keeping up would be a full time job.

Ik ben nog steeds aan het bedenken wat ik mee ga nemen voor al mijn vriendinnetjes en mijn familie. Gelukkig heb ik nog 6 maanden om te bedenken waar ik ze mee ga verassen.

één ding weet ik zeker, dit wordt weer een top avontuur waar ik uren over kan praten als ik eenmaal weer thuis ben en ook al is het nu even moeilijk. ieder mens moet weleens door de zure appel heen bijten.

Mijn appel is zoetzuur en het zal niet lang meer duren voordat het alleen maar zoet proeft.

Dit is nu mijn tweede avontuur en heb nu al een lijstje aan de muur hangen welke andere landen het slachtoffer worden van mijn 'Wanderlust'.

Vanuit mijn ongelofelijke rommelige kamer, zeg ik slaaplekker en op naar een nieuwe dag vol verassingen.




Recente Reisverslagen:

01 Januari 2014

Last days of Mèxico.

19 November 2013

differences

05 November 2013

op visite in het land van de vele bacteriën
Manon

23 Years old Loves to travel Loves to eat Loves to talk Loves to do just that bit more All my travels in short stories, Well not so short.

Actief sinds 13 Sept. 2012
Verslag gelezen: 81
Totaal aantal bezoekers 6649

Voorgaande reizen:

21 Maart 2016 - 06 Mei 2016

je vais aller d'autre fois

14 September 2015 - 28 Februari 2015

Dar bin ich wieder

24 Juli 2013 - 24 Januari 2014

Bienvenidos a México, viaje dos

18 Augustus 2013 - 18 Augustus 2013

kleine stapjes, grote avonturen

16 September 2012 - 28 September 2012

Brutale mensen hebben de halve wereld

10 September 2012 - 10 Februari 2012

Stuck on Bayunairport

Landen bezocht: